12/28/2015

8 pomysłów na prezent dla Książkoholika

Oczywiście, dlaczego nie dodać by takiego postu parę dni po świętach? Przecież to świetny pomysł! No cóż
~~
1. Książka
W tym momencie gratuluję sobie kreatywności. Książka dla książkoholika? No kto by pomyślał!
Ja na te święta dostałam w sumie 3 książki ("Więzień Labiryntu", "Wszechświat kontra Alex Woods" i "Światło, którego nie widać  ). Wiem, każdy może iść do biblioteki i coś sobie wypożyczyć, ale książki-a zwłaszcza otrzymane w świeta-zawsze będą miłym wspomnieniem.
Niektórzy 24 grudnia dostać książki typowo świąteczne, jak "W śnieżną noc" czy "Podaruj mi miłość". Ja takich wymagań nie posiadam i szczerze ucieszę się z każdej lektury, którą dostanę. Jak jest u Was?
 PS Książki polecam kupować (oprócz tradycyjnych księgarni) na bonito.pl , taniaksiążka.pl , czytam.pl, światksiążki.pl i nieprzeczytane.pl :) 

2.Zakładka
a) Magnetyczna 
Takie zakładki są według mnie najlepsze. Nie gubią się tak łatwo, nie gną itp. Największa zaleta jak i wada jest taka, że zakładka nie wypada sama z książki. Na plus oczywiście działa to, że z łatwością znajdziemy stronę, której szukaliśmy a minus-łatwo taką zakładkę w książce zostawić i kompletnie o niej zapomnieć (mi zdażyło się prawie oddać książkę z biblioteki z moją zakładką z Londynu w środku :') ). 
b)Zwyczajna
Największy plus-jest tańsza no i za jedną magnetyczną zapłacisz tyle, co za 4 normalne. Zdażało mi się też wiele razy widzieć takie papierowe za darmo, np. w bibliotekach publicznych. 
To już zależy od Was, jaką zakładkę wolicie. Ja stoję murem za magnetyczną i bardzo ją Wam polecam ;) 

3.Kubek
Uwielbiam każde kubki z motywem książkowym-ilustracjami czy zabawnymi napisami-ale, nie wiedzieć czemu, mam tylko jeden. Myślę, że święta były dobrą okazją, by o taki poprosić, no ale cóż-było, minęło. Na szczęście w internecie można kupować je przez okrągły rok, więc już niedługo takowy pojawi się w moim domu. Wstawiam jeszcze zdjęcia tych, które oczarowały mnie najbardziej <3
 (zdjęcia z internetu, oczywiście :D)

4.Koszulka
No więc jak już mamy kubek, to idziemy na całość. Fajne są zarówno koszulki/bluzy typowo książkowe, np
KLIK



Jak i te dotyczące tylko jednej lektury. Najbardziej polecam sklep Shock, a dokładniej tą zakładkę. Ja ze sklepu mam dwie bluzy i bluzkę i jestem bardzo bardzo zadowolona ^^

5. Karta podarunkowa
Najpopularniejsza i najłatwiej dostępna jest ta z Empika, więc ją polecę. Wiem, istnieją księgarnie internetowe, gdzie dużo bardziej opłaca się kupować, ale o ile milej jest samemu pójść do ksiegarni, popatrzeć na okładki, poczytać opisy, zapytać o radę niż załatwić wszystko paroma kliknięciami?


6. Filmy
Nadal ubolewam nad faktem braku filmu "Zwiadowców", więc polecam ten pomysł. Zazdroszczę Trybutom, Niezgodnym, Więzniom Labiryntu, czarodziejom a nawet Demigods...No ale cóż, trzeba czekać i się nie poddawać.
Drugim pomysłem jest kupienie filmu na podstawie książki, jakiej obdarowana osoba nie czytała. Może ją to zachęci? Oczywiście jestem zwolennikiem "Najpierw książka, potem film", ale zdarzyło mi się poznać pare fajnych lektur właśnie dzięki ekranizacjom :)

7.Zdobądźcie maila ulubionego autora
Nie wydacie ani grosza, a możecie sprawić idealny prezent. Zwykle w czeluściach internetu znajduje się kontakt do każdego autora- w bardziej lub mniej widocznych miejscach.


8. Załóżcie...bloga książkowego
Załóżcie tej osobie bloga książkowego. Wymyślcie nazwę, dodajcie jakiś fajny szablon, rozgłoście wśród znajomych, a 24 grudnia w pudełku dajcie tylko hasło. Możecie także dopisać swoje pomysły na posty (w razie braku weny :') ).

39 komentarzy:

  1. Super post!
    Ja w tym roku nie dostałam książek, tak samo jak w poprzednim... Książkocholik, a nikt nie raczy kupić mu książki. Bluzy mam i własnie z tego sklepu. Bardzo dobrej jakości, jedną mam już rok i wygląda jak nowa. Zawsze chciałam mieć taki kubek, muszę się nad tym zastanowić. Pozdrawiam serdecznie :)
    http://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Współczuję :/ według mnie prezent to dobry sposób na pokazanie, że dobrze się kogoś zna.
      A może...po prostu nie wspominałaś o książkach w liście do Mikołaja? ;)
      Ja bluzę mam od paru miesięcy, więc mam nadzieję, że będzie się trzymać jak Twoja :D
      Pozdrawiam także :)

      Usuń
  2. Jakie fajne pomysły, a zwłaszcza ostatni. Mega oryginalny! Buziaki, Idalia ;*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D ten ostatni wrzuciłam... Hm, tak na spontana. Nigdy nie zrobiłam ani nie otrzymałam takiego prezentu, ale wydał mi się fajnym pomysłem :)

      Usuń
  3. Fajne pomysły na prezenty! Myślę, że dobrym pomysłem, choć nieco drozszym,jest też kupno czytnika e-booków, ale to już zależy, czy ktoś lubi czytać w taki sposób. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, zupełnie o tym nie pomyślałam :D ja jestem 100%ową zwolenniczką książek papierowych, ale jak mówisz- to zależy jak kto wolisz czytać :)

      Usuń
  4. Ja w tym roku dostałam 3 książki i bardzo się z tego powodu cieszę:)
    A co do zakładek, nigdy nie miałam do czynienia z magnetycznymi, za to lubię własnoręcznie zrobione:)
    Pozdrawiam!
    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam własnoręcznie zrobione...
      ...szkoda tylko, że nie umiem ich zrobić :D dlatego jestem skazana na te kupne :P

      Usuń
  5. Cóż z tego, że post po Świętach? Jest aktualny cały rok! (Urodziny imieniny, zając, Dzień dziecka, imieniny kota, itp. itd. Na to także prezent trzeba mieć c: ). Nie powiem post ciekawy :)
    I nie martw się, że nie ma ekranizacji Twojej ulubionej powieści - zazwyczaj jest tak, że ekranizacja jest gorsza od książek :) Oczywiście niektóre filmy (np. Harry Potter - któż się spodziewał?) są świetnie zrobione, ale i tak nie dorastają książkom do okładek :D
    Pozwól, że spytam z ciekawości, ale czy dostałaś prezent z numerem 8? W życiu nie wpadłabym na pomysł na taki prezent... I jestem ciekawa :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Feltson

    Ps. Jeszcze raz dziękuję za tak długi komentarz na blogu ❤ Niezwykle mi miło ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi poprawiłaś humor tym drugim zdaniem ^^ Mimo, że na te dni czekam co roku, teraz nie mogę się ich doczekać jeszcze bardziej :D (zwłaszcza imienin kota) (nie mam kota :( )
      Wieem, że sporo filmów nie oddaje genialności książki (i też sądzę, że "Harry Potter" jest bardzo pozytywnym wyjątkiem :) ), ale miło byłoby jednak obejrzeć to, co czytałam tyle razy-i co najważniejsze, dowiedzieć się jak wygląda Will (główny bohater). Jego twarz pojawia się co prawda na okładkach, ale to nie to samo :P
      I niee, nie dostałam prezentu numer 8. Jeśli mam być szczera, na ten pomysł wpadłam dopiero podczas pisania tego posta. Mam nadzieję, że kogoś nim zainspirowałam :D
      Pozdrawiam także :)
      PS Oczywiście nie ma za co, dla tak cudnej miniaturki (i osoby) warto <3

      Usuń
  6. Z pewnością książki, książki i jeszcze raz książki. Zakładki też są ciekawym pomysłem, ale najlepiej, kiedy zrobi się je samemu :) Jednak ostatni pomysł jest najlepszy! :D

    Chciałabym Cię również zaprosić do wyzwania czytelniczego Czytam Young Adult na rok 2016, który organizuję. Jeśli lubisz tego typu książki to serdecznie Cię zapraszam! Nie ma określonej liczby książek i sama wybierasz tytuły! Więcej szczegółów tutaj:http://pizama-w-koty.blogspot.com/2015/12/czytam-young-adult.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, dziękuję! Nie spodziewałam się, że ostatni pomysł-zwłaszcza, że wpadł mi do głowy w ostatnim momencie (pierwszym planem było "7 pomysłów na prezent...")
      Dzięki za podesłanie linka, najpewno wpadnę i poczytam ;)
      Pozdrowiam ^^

      Usuń
  7. Mi się marzy damska koszulka z napisem "I have big BOOKS" :D
    Pozdrawiam
    http://ifeelonlyapathy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie udało mi się wpaść na nią podczas przeglądania internetów, ale pomysł jest świetny i poważnie zastanowię się nad kupnem xD
      Pozdrawiam także :)

      Usuń
  8. Ciekawe pomysły, ja miałam podobną listę jeszcze przed świętami ale myślę, że są to prezenty na każdą okazję. Książki "W śnieżną noc" i "Podaruj mi miłość" kupiłam swojej siostrzenicy, a sama dostałam również dwie książki Remigiusza Mroza i pierniczek w kształcie książki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Książek Mroza nie czytałam, ale wszyscy wszędzie o nich mówią, więc postaram się sięgnąć. Daj znać czy warto :D
      Aha, i bardzo zazdroszczę piernika i talentu kogoś, kto Ci go dał ^^
      Pozdrawiam także :*

      Usuń
  9. Uwielbiam kubki i zakładki więc pomysły na prezent jak najbardziej dla książkoholika *-*

    Otzymałaś ode mnie nominację do LBA ! :d
    http://coraciemnosci.blogspot.com/2015/12/libster-blog-award-2o15-2.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszyscy kochają kubki (a zwłaszcza ich zawartość) (zwłaszcza jeśli to kawa-dopisek od autora) i zakładki (a zwłaszcza książki, do których są nam zakładki potrzebne xD)
      Dziękuję za nominację, napewno odpowiem :)
      Pozdrawiam ^^

      Usuń
  10. Marzę o mailu Tehereh Mafi i Suzanne Collins, dla mnie byłby to prezent idealny!
    Chciałabym też nowy kubek, bo uwielbiam je zbierać!
    Świetne pomysły! Książka jeszcze podbije świat!
    Pozdrawiam :*
    http://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ten pomysł z mailem tworzyłam z myślą o Flanaganie (autorze "Zwiadowców"), chociaż, nie powiem, bardzo chętnie dostałabym wiadomość od każdego autora, którego książki czytałam ^^
      Ja także uwielbiam kubki, ale na razie mam ich tylko jeden (w sumie nie mam pojęcia, czemu nie kupię sobie ich więcej. A no tak, wydaję wszystko na książki :D )
      Dziękuję i pozdrawiam! <3
      (Książka już podbiła mój świat ^^)

      Usuń
  11. Też trochę opóźniłam się ze świątecznymi postami na blogu, ale co tam: grunt, że są :D

    Jeśli chodzi o pomysły, to bardzo mi się podobają - każdy z nich mogłabym dostać i każdy z nich wywołałby uśmiech na mojej twarzy ^^ Natomiast jeśli chodzi o moje preferencje to murem stoję za papierem: papierowe wersje książek, papierowe zakładki!

    Obserwuję i chętnie będę zaglądać, bo spodobał mi się Twój sposób pisania, wybierane tytuły ^^
    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, Twoje pierwsze zdanie bardzo mi się spodobało xD
      U mnie natomiast jest pół na pół: książki papierowe, ale zakładki preferuję magnetyczne. Chociaż, jeśli się poważnie zastanowić, chętnie dostanę każdą ^^ (pomijając fakt, jak często moimi zakładkami są długopisy, widelce, paragony i takie tam :D )
      Bardzo bardzo bardzo dziękuję za obserwację <3
      Pozdrawiam ;)

      Usuń
  12. Nigdy nie pomyślałam, że na święta można założyć komuś bloga! Rewelacyjny pomysł!!! Aczkolwiek nie dla każdego, ale jeśli znamy kogoś kto zastanawia się nad założeniem bloga to będzie prezent idealny!

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D Oczywiście masz rację, powinnam to dodać (że nie dla każdego książkoholika blog to dobry pomysł), ale jakoś zapomniałam :D
      Pozdrawiam, dzięki za link do bloga :*

      Usuń
  13. Bardzo ciekawy post :) Ehhh ta koszulka mi się podoba :)
    Właśnie! Muszę zainwestować w jakiś fajny książkowy kubek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ^^ Uwielbiam inspirować ludzi <3
      Pozdrawiam =)

      Usuń
  14. Ciekawe pomysły;> i może i książka jest bardzo oczywista, jednak czy może być coś bardziej trafionego w kategorii prezentu dla książkoholika? Nie sądzę ;p
    Zapraszam http://cytrynkacowartoobejrzec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ^^ I tak naprawdę to masz rację- książka dla (każdego oraz) książkoholika najlepsza <3 mało kreatywny prezent, ale cóż, cieszy najbardziej :D

      Usuń
  15. Super post, ja bym tu jeszcze dodała gadżety z Książki w mieście - mają świetne etui na książki!
    Jestem Heroską i Zwiadowczynią i szczerze, to wolę, żeby Zwiadowcy nie mieli żadnej ekranizacji, niż żeby mieli takie coś, jak dostali Demigods ;-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, zapomniałam o etui (jaka jest do tego liczba mnoga? :-: xD).
      W sumie też się tego mocno boję,ale gdyby dostali coś w stylu "Harry'ego Pottera" to byłoby super... Cóż, pożyjemy, zobaczymy :D
      Pozdrawiam ;)

      Usuń
  16. Podpunkt 8 to świetny i kreatywny pomysł! Książki zawsze dobrze dostać, ale karta podarunkowa jest jeszcze lepszym rozwiązaniem - nie trzeba się zastanawiać, czy dana książka przypadnie obdarowywanemu do gustu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm...coś w tym jest :) Gorzej, że książki np. w takim Empiku są duużo droższe niż w księgarniach internetowych. No ale kto nie kocha sobie pochodzić, powąchać... <3 :D

      Usuń
  17. Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 Mam nadzieję, że znalazłaś coś dla siebie :)

      Usuń
  18. Wspominasz tutaj o koszulkach i jak właśnie zastanawiam sie nad tego typu prezentem. Tyle, że moja dziewczyna bardzo lubi mange i anime i z racji tego pomyślałem o takiej https://japonia.teetres.com/produkt/13466-7-kawaii-harajuku-style-prezent-dla-fana-anime koszulce z nadrukiem. Powiedz mi czy Twoim zdaniem to dobry pomysł?

    OdpowiedzUsuń
  19. Kubki z nadrukiem są bardzo oryginalnym, a także praktycznym pomysłem na prezent dla każdego. Ostatnio kupiłam taki na https://4gift.pl/prezenty/prezent-dla-niej mojej koleżance, który posiadał nadruk z motywem z jej ulubionego filmu. Kubek z nadrukiem z pewnością sprawdzi się jako upominek na nie jedną okazję.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ostatnio szukałam prezentu dla mojej mamy i trafiłam na ofertę sklepu https://duka.com/pl/prezenty/prezenty-dla-mamy. Szybko znalazłam tam wiele fajnych pomysłów na prezenty urodzinowe dla mojej mamy. Zdecydowałam się tym razem kupić jej nowy blender. Uznałam, że będzie to trafiony prezent. Blender pozwoli mamie szybko przygotować potrawy i co za tym idzie zaoszczędzić więcej wolnego czasu. Zawsze staram się aby każdy prezent był wyjątkowy, niezależnie od okazji. Z tego względu dość sporo czasu poświęcam na jego poszukiwaniach.

    OdpowiedzUsuń
  21. Faktycznie bardzo ciekawie napisane. Czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  22. Warto jest jeszcze wspomnieć o tym, że również zdarzają się sytuacje, że wręczamy prezenty dla par i fajnie jest wiedzieć co w takiej sytuacji możemy dać. Właśnie dlatego zachęcam do przeczytania artykułu na ten temat na stronie https://zamowprezent.pl/pomysl-na-prezent-dla-pary gdyż taka wiedza może być przydatna.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, który jest dla mnie ogromną motywacją ;) Zostawcie linka do swojego bloga, na pewno wpadnę :D